متخصص گوش حلق بینی / جراح پلاستیک بینی و صورت

خروپف شبانه را آیا می توان با انجام عمل جراحی زیبایی بینی درمان کرد

تاثیر خروپف بر روی سلامت بدن

اکثر مراجعین به کلینیک گوش و حلق بینی که قصد عمل زیبایی بینی دارند در مورد تاثیر جراحی بینی بر روی خروپف شبانه سوال می کنند.

هنگامی که نفس می کشیم ،هوا وارد دهان و همچنین سوراخ های بینی می شود. هوا از مسیر های مختلفی در بدن عبور می کند.

ماهیچه های بدن در حالت معمولی سخت و سفت می باشند، اما این ماهیچه ها هنگام خواب ریکس و نرم می شوند.

نرمی و ریلکس شدن این سیستم ها به حدی می رسد که حفاظت از سیستم و ساختارهای بینی و گلو به مشکل بر می خورد و سبب انسداد در ره های هوای بینی می گردد.

انسدادا ایجاد شده سبب لرزش سقف دهان در حین عمل دم و بازدم می گردد و در نتیجه صدای آزار دهنده ای را ایجاد می کند  که خروپف نام دارد . خروپف ایجاد شده سبب به وجود امدن صداهای آزار دهنده ای هنگام خواب فرد می شود که بسیار آزار دهنده و غیر قابل تحمل برای اطرافیان می باشد.

خرخر شبانه علاوه بر آزار دیگران سبب می شود تا در خواب فرد نیز اختلال ایجاد شود و فرد خواب راحتی نداشته باشد.

خروپف باعث آزار دیگران و ایجاد اختلال در خواب می شود و باید به دنبال راهی برای درمان باشید 

آیا انجام عمل جراحی زیبایی بینی می تواند برای درمان خروپف شبانه موثر باشد

 

آیا با عمل جراحی بینی خروپف به طور کامل برطرف می گردد

باید گفت با کمک جراحی زیبایی بینی در بیمار می توان تنها ۲۰ درصد مشکل را حل کرد .خروپف های شبانه در افرادی که دارای اضافه وزن می باشند بیشتر دیده می شود . درمان خروپف برای این افراد در وحله اول با کمک کاهش وزن انجام می شود . اگر فرد علاوه بر جراحی بینی به کم کردن وزن خود اقدام کند می تواند تاثیر بسزایی در درمان ایجاد کند برای این افراد اولین اقدام قبل از جراحی بینی پایین آوردن وزن می باشد . می توان گفت کاهش وزن تاثیر بسیاری در کم کردن خروپف دارد.

جراحی بینی و کاهش وزن در کنار هم می تواند  نیمی از مشکلات خروپف های شبانه را برای بیمار برطرف کند  و تنها با کمک جراحی بینی نمی توان تغییرات را به وجود آورد . برای درمان قطعی این بیماری نیاز به جراحی های لازم برروی قسمت هایی از حلق و بینی است که باعث انسداد راه های هوایی شده اند داریم.

برای رفع مشکل خروپف می توان به یک متخصص جراح بینی مراجعه کنید و در حین جلسه ای مشاوره ای با او در رابطه با مشکلات خود صحبت کنید تا روشی مناسب برای درمان شما انتخاب کند . جراح بینی با  معاینه ی حنجره و لوزه ی شما به خوبی مشکلات پیش آمده و عامل اصلی خر پف را بررسی کند.

معمولا خرخر شبانه با روش های مختلف جراحی و غیر جراحی قابل درمان است که می تواند شمارا از شنیدن صدای آزار دهنده ی آن دور نماید.